Sunday, June 3, 2012

Register 2012,Dapat Tahun 2049



Last monday, 28 may 2012,aku pegi tabung haji..nak register untuk pegi haji..saja pegi register awal,boleh menyimpan bila kita dah taw tahun yang kita nak pegi tu..Kalo korang nak register,ada 2 cara...sama ada korang buka akaun dengan tabung haji (modal rm2 jew untuk buka akaun) dan ada simpanan tunai rm 1300 dalam akaun tu,dah boleh mendaftar..lagi satu cara,korang register ikut epf..dengan syarat,kena ada rm1300 dalam akaun 1 epf korang..then, print out latest epf statement tu,bawak pegi tabung haji..nanti diorang registerkan untuk korang..Cara tu yang aku buat masa pegi daftar haji haritu..haha








Masa no.giliran aku sampai,aku pegi la kat kaunter tu..yang jaga kaunter tu,pakcik yang berumur dalam 50-an la aku rasa..gelak besar dier bila tengok tahun yang aku dapat tu..tahun 2049..giler la..lagi 37 tahun baru samapai turn aku..aku kira umur aku time tu..dalam 68 tahun..haha...ntah hidup lagi aku tahun tu pun aku tak berapa nak sure sangat..ntah-ntah dah padam kot..haha..Cuba korang lak pegi register kat Tabung haji..tgk tahun berapa korang dapat..haha..


Aku tanya pakcik tu macam mana nak pegi cepat..dia cakap ikut pakej..yang harga rm 22 ribu ke atas..huhu..mana nak cari..nak tunggu turn aku tu..lama la pulak..Tapi aku ada cara macam mana untuk pegi awal..bagaimana?buat simpanan dalam unit trust selama 15 tahun...pastu duit korang cukup untuk pegi haji melalui pakej (bukan pegi sorang but pegi berdua)...untuk info lanjut,korang boleh contact aku,Nazri 017-377 6235, atau melalui email, kelisa_cooper@yahoo.com..dan aku akan terangkan dengan lebih lanjut..

2 comments:

  1. wow... haha.. i didn't know have to wait so long!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..that why lo..37 years more to wait until my turn comes..:D

      Delete