Wednesday, April 18, 2012

From 50 to 5000...

Lama jugak aku tak menulis kt blog nie..dekat 3 minggu jugak rasanya..huhu..maklum lah sibuk skit dgn nk cr listing,nk attend class,nk wat cold calling...byk gak cabaran yg aku kena since last 2 weeks..penat pun ada..nak-nak plak xde sales..lagi la penat rasanya..

Last monday,aku ada attend class kt istana boss..class about how to make cold calling...presenter,boss sama otai Rudy..dh la masa pegi pagi tu,aku sesat kt area bukit belacan...nk g taman melawati tapi aku kuar kat simpang ampang point..setengah jam gak la aku dok pusing kt situ nak cari jalan kluar..last-last, dpt jugak cr istana boss tu..(terpaksa mintak bantuan otai rudy,kalo x reply sms aku time tu,maw gak aku balik..huhu)..



Sampai kt istana boss at kemensah riverview tu (aku agak la nama tempat dia tu)..class dh pun start,aku lambat 10 minit..kira terlepas some tips from boss..After few minutes boss mengajar kt depan (maklumlah,bekas lecturer kt mana ntah,aku pun xtaw)..dia dh start tanya soalan...aku lak yang 1st kena tu..boss tanya, "nazri,listing kamu ada berapa?".. so, dgn confidentnya aku jawab.. "50 boss.." ingatkan dh banyak la tu..rupanya sikit..siap kena cop fail lagi aku dgn boss..adeh..dia nak aku tambah lagi..paling kurang pun 3000 list..pastu siap up lagi 2000..jadi total 5000 list...kena cari dalam minggu nie..

Reason dia..aku kena buat 100 call setiap hari..kalo setakat ada 50..apa barang..pastu besok dh tak taw nak call saper lagi..kata boss..huhu..nak tak nak kena buat jugak la..kalo tak kang kena lagi dengan boss..lagi pun aku paham gak kenapa kena cari banyak list..lagi banyak list yang aku ada,lagi tinggi peluang untuk dapat client..byk sikit income..kalo sikit,alamatnyer,hujung bulan tak berasap la dapur aku..Banyak gak la aku belajar aritu..walaupun ada makan dalam skit,tapi berbaloi la..So,aku accept la challenge boss tu..upkan listing dr 50 ke 5000 by this week...lepas ke tak,aku tak pasti..janji aku cuba dulu..haha..hopefully..aku lepas setengah dari target dia tu pun ok la..haha..terpaksa kerja keras demi untuk berjaya macam diorang...first target aku,beat sales otai rudy by next month..haha

2 comments:

  1. jangan tension tension buatla dengan cara terbaikk

    ReplyDelete
  2. thanks bro..akan cuba buat yg terbaik lepas nie..:)

    ReplyDelete