Thursday, March 29, 2012

Believe in yourself!!


Arini aku try wat face to face with clients..kebanyakkannya memang aku kenal..hardware owner yang pernah aku order materials dulu masa wat construction..most of them yang aku jumpa,tak berapa nak tahu pasal investment nie..so,kena la explain kat diorang..secara spontan jek..haha..nak kata closed deal tu xde la..50-50 coz diorang kena discuss dulu dengan husband masing-masing..harap-harap ada la nanti tu...haha..

For me,walaupun tak dapat closed deal arini tapi sekurang-kurangnya aku cuba untuk approach clients and hilangkan rasa gemuruh aku nie..goyang jugak tadi coz diorang taw sebelum nie,time buat construction,aku dah selamba jew..tak pernah datang hardware pakai smart macam nie..haha..macam pegawai pulak uncle tu kata kat aku..siap pakai kasut hitam lagi tu..haha..malu giler aku tadi..aku rasa maybe pasnie aku kena try buat lagi baik dari hari ni..kena buat sampai hilang gementar aku tu time jumpa ngan strangers..baru datang confident..kan?kena atasi kelemahan yang aku ada kalo nak success dalam bidang nie..

After this,aku nak try buat calling pulak..but before that kena buat listing dulu before call..kena buat list banyak-banyak..kena tahu serba sedikit tentang client yang aku nak call tu..buat preparation before jumpa..takleh nak main redah macam arini..hurm..harap-harap aku tak gelabah la time wat call tu..=D

2 comments:

  1. experience tu yg penting skali.kn?kn?

    ReplyDelete
  2. yup..kalo x try,sampai biler kitr tak tahu kan?awak photographer kew?

    ReplyDelete