Wednesday, March 21, 2012

You can do it!!



Aku baru je balik dari class training di bangsar anjuran Univest Group...macam -macam info yang dapat dari diorang...dari cara untuk buat sales sampailah cara untuk menjaga client..pelbagai cara dan kaedah yang diorang ajar..based on experience masing-masing..semua diorang share dalam class tu..Penat pun ada jugak coz aku ada kat bangsar tadi dari tengah hari..tengah malam baru sampai rumah..haha..Tapi semua itu hilang bila tengok diorang semua semangat dan tak kedekut ilmu untuk dikongsi..Sebelum ni ada jugak orang yang aku jumpa kata agen unit trust ni macam agen insurans..bagi diorang semuanya sama iaitu nak suruh orang beli produk mereka and agen dapat komisyen..ada juga yang cakap,aku pergi class training ni sebab nak belajar cara-cara untuk mengayat orang supaya melabur..adeh..sempit jugak fikiran diorang ni..Sebenarnya tanggapan diorang ni semuanya salah coz why?
Becoz dalam class tu,aku belajar macammana nak take care satu-satu investment..Dari cara-cara isi borang sampailah cara-cara nak memaksimumkan potential profit client..Banyak masa yang diperlukan untuk aku fahami keadaan current market serta ekonomi..hari-hari kena tahu pasal perkembangan ekonomi negara..dulu aku pun ingatkan simple jew bile join Unit Trust ni..cari client,buat sale dapat komisyen..ingatkan macam tu..rupanya bukan..haha..Rupa-rupanya,aku kena learn about economic,kena ada knowledge yang jitu,faham keadaan pasaran dan tahu kehendak client..kena tahu jugak cara-cara bagaimana untuk menjaga pelaburan client supaya in future,aku dapat maximize potential profit untuk diorang...job yang kebanyakan orang anggap senang but the truth,it needs a lot of time and concentration..
Kerja mana yang takde cabaran kan?Jadi,aku ambil semua ni sebagai cabaran untuk aku hadapi dalam bidang unit trust ni..Bak kata miss Julia (ketua sorak group cnmy,geng mafia wars dalam fb..single lagi minah nie,sesapa nak berkenalan dengan dia boleh contact dia ye..jangan contact aku )...

" caiyok2 semua family {CNMY}...walaupun xramai tp hope semua rase fun join this family...any poblem bole diskas ngan admin...kami sedaya upaya nak tolon korg :D"

tapi aku tukar skit..

"caiyok2 semua members Univest Group...walaupun xramai tp hope semua rase enjoy join this group...any poblem bole diskas ngan Boss...boss sedaya upaya akan tolon korg :D"...jangan marah arr bosss....

2 comments:

  1. kahkahkah...tersedak aku baca petikan ayat jue tu...:P

    nani_

    ReplyDelete
  2. haha...xpe..jue tak baca blog aku..wkwk

    ReplyDelete