Saturday, March 24, 2012

My First Closed Deal!!


Malam ni aku dapat buat satu closed dengan client.. kat kedai mamak area S.Alam..with less preparation..first time la katakan..knowledge about unit trust tu memang ada..tapi sebab first presentation depan client..sorang-sorang plak tu....gabra aku jadinya..maklumlah before this,aku memang jarang berbual dengan orang..lagi banyak diam dari bercakap..Ayat semua lintang pukang jadinya..haha..but first client aku tu sporting orang dier..coz dier paham aku still new lagi..

So,after dinner kat kedai mamak tu..client ajak pegi rumah untuk isi form...aku bagi taw kat dier..dia just perlu sign ajer,yang lain aku isikan untuk dier..but die taknak..sume borang dia isikan sendiri..haha..siap bagi advise lagi kat aku suruh perbaiki presentation aku tu..kalo tak,susah nak cari client lain,katanya..malu gak aku ..haha..Dia pun cakap when aku nyer presentation dah bagus,dier nak suruh aku jumpa kawan-kawan dia pulak..dia cakap kalo aku buat cara presentation yang aku buat kat dia tadi tu depan kawan-kawan dier..alamat takde la jawabnya..

Aku rasa lepas nie aku kena praktis lagi untuk perbaiki presentation aku depan orang..kena buat study dulu before approaching client...kena banyak belajar lagi dengan orang-orang yang dah lama dalam bidang unit trust nie..So, for presentation aku tadi tu,aku bagi markah D kat diri aku (tak leh nak bagi markah fail coz aku dapat closed deal cash dengan first client aku tu..haha)

Feel jugak erk bila dapat buat closed deal nie..happy giler aku..haha..


Getting moolah has never been more fun. Be a part of #ChurpChurp

Iklan Dari panaja..nuffnang ...

No comments:

Post a Comment